Sociálne siete v športe

Ako som už avizoval v predchádzajúcom článku (Event marketing v športe) v tomto článku sa pobavíme o úlohe sociálnych sietí v športe a ich benefitoch pre vás. Prečo je dobré ich mať založené, čo prostredníctvom nich môžeme dosiahnuť a ako ich čo najlepšie využiť v náš prospech.

Tak poďme na to…

To, že ignorujete sociálne siete, neznamená, že neexistujú.

Sociálnych sietí je dnes už neúrekom, niektoré sú špecializované, iné nie. Ale, keďže žiadna nie je špecializovaná na šport, tak pre naše športové účely budú mať význam najmä tie najväčšie siete, čo sú Facebook a Instagram. Pri ostatných by sme nedosiahli dostatočnú efektivitu a výsledky.

Máte už sociálne siete vytvorené? Dobrý začiatok, ale pravda je, že nestačí ich len mať, treba ich začať aj využívať a pracovať na nich. A to najlepšie systematicky, treba plánovať. Naplánovať si obsah aspoň na najbližší mesiac dopredu. A pravidelne pridávať príspevky zo života vášho športu, ktoré budú ľudí zaujímať a budú rôzneho obsahu. Povieme si o tom viac.

Miesto mnohých možností

Potenciál, ktorý v športe majú je obrovský. Prostredníctvom nich komunikujeme s fanúšikmi, vytvárame komunitu. To je len niekoľko z mnohých benefitov sociálnych sietí.

Je to tiež miesto, kde fanúšikovia môžu nájsť všetko potrebné čo ich zaujíma. Aktuality, informácie o nadchádzajúcich udalostiach (náboroch, športových akciách…), miesto na organizáciu rôznych súťaží, pre živé prenosy zo súťaží a mnoho ďalšieho.

Na to je však potrebné vybudovať širokú fanúšikovskú základňu. To je ďalší cieľ, ktorý sa prostredníctvom sociálnych sietí dá dosiahnuť. To sa už však nebude dať bez vhodne nastavenej propagácie. Keďže FB obmedzuje množstvo organického obsahu, kvôli veľkému množstvu stránok a príspevkov, nemusia sa vaše príspevky zobrazovať každému fanúšikovi. Preto je v dnešnej dobe už nevyhnutné príspevky propagovať.

Propagácia na sociálnych sieťach

Všetky propagácie sa dajú rôzne nastaviť a rôzne zacieliť aby sa zobrazovali len publiku, ktoré nás zaujíma. Existuje celá rada segmentačných kritérií, podľa ktorých vieme publikum zacieliť. Či už cez geografické alebo demografické kritéria, tak tiež aj podľa rôznych charakteristík správania cieľového publika.

Okrem príspevkov sa cez sociálne siete dá propagovať aj vaša športová akcia. Teda môžeme cez FB propagovať danú udalosť, jej sponzorov. Ale hlavne môžeme dostať akciu do povedomia potenciálnych divákov, čím zvýšime návštevnosť akcie priamo na mieste, alebo si ju množstvo ľudí bude môcť pozrieť online, čím vieme splniť ciele danej akcie a ciele vašich sponzorov.

Keď už som spomenul sponzorov…

…tak v neposlednej rade, sú dobre rozvinuté sociálne siete dôležité aj pre sponzorov. Bola vykonaná štúdia, kde na základe výskumu u sponzorov, bolo zistené, že sociálne siete športových subjektov sú pre sponzorov na treťom mieste v rebríčku dôležitosti (po exkluzivite a umiestnení loga či značky).

Aby to dávalo väčšiu logiku stačí sa troška vcítiť do rozhodovacieho procesu sponzora. Firme ide o reklamu ako protislužbu za financie, ktoré vám poskytne. Ale vždy za reklamu v kontexte s dosahom, ktorý reklama má. Ak ju uvidí povedzme 100 ľudí, je to málo a pre sponzora to je nezaujímavé. Preto rozvinuté sociálne siete zohrávajú takú dôležitú úlohu. Na dobre spravovaných sociálnych sieťach sa dosah veľmi zvyšuje. Jednak vy viete jednoducho zvýšiť dosah vašich príspevkov, poprípade športovej akcie, ale aj dosah príspevkov, v ktorých je zahrnutá reklama pre sponzora, čo ocení každý sponzor. A v takomto kontexte je potrebné si to uvedomiť.

Zoznam vecí čo môžete ponúkať prostredníctvom sociálnych sietí takmer nemá konca. A čo je dôležitejšie, môžete to ponúkať počas celého roka. Tu hovorím najmä o reklame pre sponzorov. Nemusíte sa upínať len povedzme k danej športovej akcii, ako miestu ponuky reklamy pre sponzora. Ale môže tam byť reklama pre sponzora stále, aj v prípade, že nie sú žiadne blízke podujatia, čo predstavuje dobrý základ pre dlhodobé reklamné spolupráce so sponzormi.

K sociálnym sietiam na záver…

Ak chcete byť súčasťou sociálnych sietí, je potrebné si ešte pred ich samotným vytvorením sadnúť a zamyslieť sa. Budete mať obsah, ktorý budete prispievať? Viete produkovať obsah, ktorý bude zapĺňať vašu stránku na sociálnych sieťach? Ak áno tak super. Stránku bude najlepšie čo najskôr vytvoriť. A hneď si treba položiť ďalšiu otázku. Máte na to čas? Ak áno znova super, ale ak nie, čo je asi častejšia odpoveď, treba vyriešiť otázku, kto to pre vás bude robiť.

Touto myšlienkou sme sa dostali na koniec článku. Ak ste sa dostali až sem a článok vás zaujal a chceli by ste podiskutovať o vašich možnostiach na sociálnych sieťach, pozrite si našu stránku venovanú sociálnym sieťam, alebo nám jednoducho napíšte cez Kontaktný formulár.

Taktiež aj ak by ste mali akúkoľvek otázku budeme radi, ak sa spýtate 😊 a spoločne nájdeme riešenie

Ak by ste chceli dostávať viac podobných článkov, prihláste sa na náš newsletter dole na stránke.