Event marketing v športe

Organizovanie športových akcií je vec, ktorá sa týka určite každého športu, a je potreba sa s tým nejako vysporiadať. Prevláda však obecný názor, že sa to dobrovoľne neoplatí (alebo vo veľkom štýle) lebo je to stratové. Nakoniec príde ešte aj málo ľudí a efekt z toho je nulový. Tak prečo by sme to teda robili? Je určite otázka, ktorú sa položí nejeden z Vás. Treba sa však najskôr zamyslieť prečo je to tak, a čo robíme zle.

Tento článok treba brať ako predstavenie úplných základov, ktoré treba dodržiavať pri organizovaní športovej akcie. Tieto základy však zo skúseností veľmi často absentujú. Keď ich ale budeme dodržovať, vytvoríme kvalitný základ, na ktorom sa do budúcnosti bude dať stavať. Tak poďme do toho!

Úspešný produkt je kombináciou kvality dvoch faktorov. Kvalitou samotného produktu a marketingom. Kvalitný produkt bez marketingu nemá úplne význam. Takisto ani marketing bez kvalitného produktu nie je to pravé orechové. Tieto dva faktory by mali byť splnené vždy súčasne.

Čo definuje kvalitnú akciu, alebo ako urobiť akciu kvalitnou? Kvalitná akcia musí spĺňať viac atribútov. Keďže chceme, aby sme tam dostali čo najviac ľudí, potrebujeme sa vždy pozerať na akciu zo strany divákov z rôznych faktorov. Jeden z najdôležitejších faktorov je správne určiť termín akcie a čas, už pri plánovaní akcie. Pri stanovení termínu veľmi záleží o aký šport ide, resp. koľko času (prípadne dní) daná akcia zaberie. Pri dlhších akciách pripadá do úvahy samozrejme víkend. Kratšie môžu byť aj cez pracovné dni, ale v neskorších časoch. Čas je dôležitý, aby ľudia boli ochotní a schopní na akciu prísť.

Kvalitnú akciu určujú aj iné faktory. Dostupnosť parkovania, zabezpečené občerstvenie (lebo dlhé rady návštevníka určite nepotešia, keď prišiel kvôli športu), sprevádzajúce akcie, lokalita apod.

A konečne sa dostávame k marketingu, ktorý musí dopĺňať kvalitnú športovú akciu. Zabezpečením vhodnej propagácie dosiahneme, aby sa v konečnom dôsledku o akcii dozvedeli tí správni ľudia. To bude určovať výšku návštevnosti danej akcie, a takisto vďaka vhodnej komunikácii budeme úspešní pri hľadaní sponzorov. Tí nám pomôžu, aby akcia bola finančne aspoň vyrovnaná (ale vôbec sa netreba báť povedať, že aj zisková). A vysoká návštevnosť zabezpečí, aby mala akcia pridanú hodnotu a oplatilo sa nám podobné akcie organizovať.

Aby sme toto dokázali splniť, je potrebné zvoliť správnu komunikačnú stratégiu. Ako najvhodnejší nástroj v tomto prípade, čo sa pomeru cena / efektivita týka, sú sociálne siete. Prekvapivo to nie sú letáčiky ani plagáty.

Aby toho nebolo na teraz moc, o sociálnych sieťach v športe sa dočítate v našom nasledujúcom článku. Preto ak nechcete aby Vám to ušlo a ešte ste tak neučinili, prihláste sa na odber newslettera na konci stránky a taktiež na našej FB stránke, kde sa dozviete vždy tie najčerstvejšie informácie.

Čítali ste náš predchádzajúci článok o vzťahoch medzi marketingom a sponzoringom? Nie? Môžete tak urobiť na tomto odkaze.

Ako súvisí sponzoring s marketingom?